Business validatie helpt om je onderneming beter te begrijpen aan de hand van businessmodellen. Hierdoor kun je anticiperen op veranderingen in de wereld om je heen.

Business validatie gaat over vragen als:

  • ‘Doen we nog steeds de juiste dingen?’, en
  • ‘In hoeverre is ons huidige businessmodel toekomstbestendig?’

Samen met jou identificeren we aan de hand van ons model kansen om je klanten beter te bedienen, nieuwe doelgroepen aan te boren en hogere marges te realiseren. Zo kun je vol vertrouwen de toekomst in.

We doen dit onder andere in de vorm van laagdrempelige en betaalbare workshops.

Meer weten? Neem contact op voor een vrijblijvend gesprek of doe de test!

2-final

Artikelen over Business validatie

Adapt Innovatie ontwikkelt nieuwe strategische leergang

Aankomend voorjaar start de leergang Strategie ontwikkeling en Toekomstbestendigheid van Adapt Innovatie. De vernieuwde leergang sluit nauw aan bij de ambitie van het  strategiebureau: zoveel mogelijk organisaties in Nederland in…

lees meer

17 vooruitstrevende AI tools

De afgelopen weken was iedereen helemaal in de ban van ChatGPT. Volgens vele is dit slechts de start. En dat is natuurlijk ook zo. AI gaat allerlei markten volledig transformeren.…

lees meer

‘Strategy-to-execution-gap’: de reden dat de strategie faalt

Meer dan 50% van de managers in het bedrijfsleven denken dat ze een strategie volgen die niet werkt. Meer dan 65 % van de grote bedrijven heeft naar eigen zeggen…

lees meer

Tips voor een succesvolle ochtendroutine

Bestaat jouw huidige ochtendroutine uit meerdere keren op de snooze knop te slaan en zo laat mogelijk opstaan? Daarna je ochtend gehaast beginnen, zonder ontbijt, je spullen bij elkaar pakken…

lees meer

AQ-assessments: hét instrument voor toekomstgerichte HR-professionals

Als HR-professional weet je dat het werk steeds verandert en dat het belangrijk is om je aan te passen aan deze veranderingen. Aanpassingsvermogen, of AQ, is het vermogen om snel…

lees meer

Kan jouw team constante verandering aan?

De wereld verandert voortdurend, en als DGA, directeur of manager weet je dat die veranderingen alles binnen jouw organisatie of markt kunnen beïnvloeden. Bijvoorbeeld je moet de strategie van de…

lees meer

Vijf strategische tips

Ga jij met je strategie aan de slag, wil je een nieuwe richting inslaan of je huidige strategische koers valideren? Dan hebben wij vijf tips voor een succesvolle strategie! Tip…

lees meer

ZP Trendrapport – 2022

De professional op zoek naar autonomie Voor de 9e keer onderzochten ABN AMRO en Adapt de wereld van de zp’er in Nederland. Dit heeft geleid tot een het ZP Trendrapport…

lees meer

Groeikracht aflevering 13: Gastvrijheid

Gastvrijheid is belangrijk voor je bedrijf of evenement. Je hebt immers maar 1 kans om een goede eerste indruk te maken. Maar toch wordt het weleens vergeten. Hoe dat komt,…

lees meer

De lessen die wij van Rugby kunnen leren!

Sportmetaforen zijn er genoeg in het zakelijk jargon, maar als het om leiderschapslessen gaat dan heeft rugby een aantal unieke kenmerken. Daarom ga ik in dit persoonlijke blog in op…

lees meer

Experience dimensies binnen de customer journey

In dit laatste artikel van de reeks – het proactief en persoonlijk inrichten van de customer journey – ligt de aandacht op het inzetten van de experience (beleving) dimensies binnen…

lees meer

Hoe blijf je als organisatie toekomstbestendig?

Hoe blijf je als organisatie toekomstbestendig?      Arbeidskrapte, de digitale transitie, oorlog in Oekraïne, hoge inflatie, grondstoffen tekort, hoge energieprijzen, gascrisis, stikstof problematiek, hoge brandstofprijzen, kredietcrisis, klimaatcrisis, oorlogsdreiging tussen de…

lees meer