“We zijn niet vindbaar genoeg.”

“We zouden meer met social media moeten doen.”

“Waarom is onze webstore alleen in het Nederlands toegankelijk?”

Wellicht allemaal terechte punten… maar je kunt onmogelijk alle kanalen en tactieken ineens oppakken. Een goede digitale strategie stelt duidelijke prioriteiten.

Samen met jou maken we een realistisch plan dat past bij jouw bedrijf, klanten, visie en beschikbare middelen.

Een goede digitale strategie is het halve werk.

Dan blijft dus nog een andere helft over: de uitvoering. Zonder gerichte uitvoering is een plan maar een bestand dat ergens in een vergeten map staat.

Al bij het formuleren van de strategie letten we op de meetbaarheid en uitvoerbaarheid. Zodat de plannen uitvoerbaar en beheersbaar zijn. Eventueel kunnen wij ook zorgdragen voor de uitvoering in de vorm van onze online marketingdiensten.

Meer weten over hoe wij je van dienst kunnen zijn met het opstellen en/of uitvoeren van je digitale strategie? Neem contact op voor een vrijblijvend gesprek!

Blog-22-06-2019-1

Artikelen over Digitale strategie

Wat kunnen we leren van Japans management?

In april reisde ik, samen met mijn moeder, door Japan. Deze reis was, naast een heerlijke vakantie, ook een enorme inspiratiebron voor mij op persoonlijk en zakelijk gebied. Zo verdiepte…

lees meer

Aanpassingsvermogen: wat we kunnen leren van astronauten

In september 2022 had een groep van vier astronauten onze planeet moeten verlaten om in 2023 te landen op Mars. De Nederlander Bas Lansdorp startte de stichting Mars One in…

lees meer

Wat je moet weten over generatieve AI

Generatieve AI ìs een hot item. Het kan dienen als een krachtige tool voor bedrijven, marketeers, onderzoekers en datawetenschappers. In een eerdere blog bespraken we al 17 AI tools die…

lees meer

Adapt Innovatie ontwikkelt nieuwe strategische leergang

Aankomend voorjaar start de leergang Strategie ontwikkeling en Toekomstbestendigheid van Adapt Innovatie. De vernieuwde leergang sluit nauw aan bij de ambitie van het  strategiebureau: zoveel mogelijk organisaties in Nederland in…

lees meer

17 vooruitstrevende AI tools

De afgelopen weken was iedereen helemaal in de ban van ChatGPT. Volgens vele is dit slechts de start. En dat is natuurlijk ook zo. AI gaat allerlei markten volledig transformeren.…

lees meer

‘Strategy-to-execution-gap’: de reden dat de strategie faalt

Meer dan 50% van de managers in het bedrijfsleven denken dat ze een strategie volgen die niet werkt. Meer dan 65 % van de grote bedrijven heeft naar eigen zeggen…

lees meer

Tips voor een succesvolle ochtendroutine

Bestaat jouw huidige ochtendroutine uit meerdere keren op de snooze knop te slaan en zo laat mogelijk opstaan? Daarna je ochtend gehaast beginnen, zonder ontbijt, je spullen bij elkaar pakken…

lees meer

AQ-assessments: hét instrument voor toekomstgerichte HR-professionals

Als HR-professional weet je dat het werk steeds verandert en dat het belangrijk is om je aan te passen aan deze veranderingen. Aanpassingsvermogen, of AQ, is het vermogen om snel…

lees meer

Kan jouw team constante verandering aan?

De wereld verandert voortdurend, en als DGA, directeur of manager weet je dat die veranderingen alles binnen jouw organisatie of markt kunnen beïnvloeden. Bijvoorbeeld je moet de strategie van de…

lees meer

Vijf strategische tips

Ga jij met je strategie aan de slag, wil je een nieuwe richting inslaan of je huidige strategische koers valideren? Dan hebben wij vijf tips voor een succesvolle strategie! Tip…

lees meer

ZP Trendrapport – 2022

De professional op zoek naar autonomie Voor de 9e keer onderzochten ABN AMRO en Adapt de wereld van de zp’er in Nederland. Dit heeft geleid tot een het ZP Trendrapport…

lees meer

Groeikracht aflevering 13: Gastvrijheid

Gastvrijheid is belangrijk voor je bedrijf of evenement. Je hebt immers maar 1 kans om een goede eerste indruk te maken. Maar toch wordt het weleens vergeten. Hoe dat komt,…

lees meer

De lessen die wij van Rugby kunnen leren!

Sportmetaforen zijn er genoeg in het zakelijk jargon, maar als het om leiderschapslessen gaat dan heeft rugby een aantal unieke kenmerken. Daarom ga ik in dit persoonlijke blog in op…

lees meer

Experience dimensies binnen de customer journey

In dit laatste artikel van de reeks – het proactief en persoonlijk inrichten van de customer journey – ligt de aandacht op het inzetten van de experience (beleving) dimensies binnen…

lees meer

Hoe blijf je als organisatie toekomstbestendig?

Hoe blijf je als organisatie toekomstbestendig?      Arbeidskrapte, de digitale transitie, oorlog in Oekraïne, hoge inflatie, grondstoffen tekort, hoge energieprijzen, gascrisis, stikstof problematiek, hoge brandstofprijzen, kredietcrisis, klimaatcrisis, oorlogsdreiging tussen de…

lees meer

Innoveren binnen de customer journey

In een reeks van drie artikelen bespreek ik het thema customer journey met specifieke aandacht voor het proactief en persoonlijk inrichten van de klantreis. In het eerste artikel ging ik…

lees meer

Ben ik wel Adapt(able)? – Laurens reflecteert op al 40 maanden ondernemen

Rollende strategie, Modern Projectmanagement, marketingcommunicatie… zomaar een greep uit ons portfolio. Niels en ik zijn inmiddels de 40 maanden samen ondernemen al weer gepasseerd en dan is het wel waardevol…

lees meer

Adapt introduceert AQ assessments en brengt het AQ van mensen en organisaties in kaart

Adapt Innovatie helpt organisaties hun veranderkracht te meten en te verbeteren In de snel veranderende wereld van vandaag is het aanpassingsvermogen van organisaties een belangrijke succesfactor geworden. Om organisaties te…

lees meer

Naar een proactieve en persoonlijke customer journey

De customer journey is de reis die jouw klant aflegt vanaf het moment dat de (potentiële) klant een probleem ervaart, behoefte ontwikkelt en/of bewust wordt van jouw product/ dienst tot…

lees meer

Groeikracht aflevering 12: het verandervermogen van jou en je organisatie

Verandervermogen is lastig tastbaar te maken, maar het is Tom Koppelman toch gelukt. Want hoe komt het nou dat het ene wel lukt en het andere niet? Meetbaar en zichtbaar…

lees meer

Effectieve scenarioplanning: vijf tips voor uw organisatie

Een effectieve scenarioplanning is een belangrijke factor wanneer het aankomt op succes boeken met uw bedrijf. Succesvolle ondernemers, leiders en managers worden vaak geroemd om hun specifieke visie, maar ze…

lees meer

Terugblikken op 2021: Niels Huismans

Het jaar 2021 is alweer bijna voorbij. Hoogste tijd dus om eens terug te blikken. In dit artikel vertelt Niels over zijn rollen bij Adapt Innovatie en de Adapt Groep, hoe hij zichzelf heeft ontwikkeld, zijn successen, en het teleurstellende…

lees meer

Persbericht – Adapt Innovatie versterkt zich en breidt verder uit

Wij zijn trots om mee te delen dat John Jilderda per 1 december in dienst is getreden als Marketing Strateeg bij ons. John heeft veel consultancy ervaring en is een creatieve strateeg en…

lees meer

Groeikracht aflevering 11: publiciteit en PR

Jarenlange ervaring met Consultancy en training geven, en nu andere bedrijven en ondernemers helpen op het gebied van (talent) ontwikkeling. Alles met een focus op soft skills.

lees meer

Tips voor het faciliteren van een strategisch ritme

Over het belang van een strategisch ritme hebben we eerder al diverse artikelen geschreven. Om tot een strategisch ritme te komen als organisatie moet je een aantal zaken goed inrichten…

lees meer

Prijsvraag – Modern Projectmanagement

Wat betekent Modern Projectmanagement voor jou? Δ Maak kans op een van de vijf Seneca Bluetooth speakers en krijg daarbij ook nog een Bambook cadeau! Wij zijn heel erg benieuwd…

lees meer

3 Tips voor de selectie van Moderne Projectmanagers

Wij zien hoe te veel bedrijven verkeerd omgaan met het selecteren van mensen. Daarom geven wij 3 tips voor het selecteren van moderne projectmanagers.

lees meer

Seminar Modern Projectmanagement tijdens BPUG event op 7 oktober

Aanmelden BPUG event Op donderdag 7 oktober 2021 organiseert BPUG voor de 23e keer het jaarlijkse BPUG seminar. Dit jaar is het thema “Time to Change”. Enthousiaste keynotes en 15…

lees meer

Een scherpe strategie. En dan….?

Hoe zorg je ervoor dat jouw scherpe strategie gedragen, en uitgevoerd, kan worden? Een situatie die we toch regelmatig zien: Nadat de organisatie een intensief strategietraject doorlopen heeft, met vaak…

lees meer

Stage bij Adapt Innovatie: HR & Employer Branding

Ben jij op zoek naar een stage in de richting van HR en Employer Branding? Dit is je kans! Bij Adapt Innovatie zoeken we een nieuwe stagiair(e). Hieronder vertellen wat…

lees meer

Groeikracht aflevering 10: talentontwikkeling en soft skills

Jarenlange ervaring met Consultancy en training geven, en nu andere bedrijven en ondernemers helpen op het gebied van (talent) ontwikkeling. Alles met een focus op soft skills.

lees meer

Groeikracht bonusaflevering! Managing Partner Face-Off

Groeikracht bestaat anderhalf jaar en dat vraagt om iets speciaals. Niet alleen een nieuwe huisstijl, maar de managing partners, Niels Huismans en Laurens van Piggelen, gaan de ring in met…

lees meer

Kennissessie Kader42 – Modern projectmanagement

Op 12 mei mocht Laurens van Piggelen bij Kader42 twee sessies verzorgen waarin hij de deelnemers meenam in onze filosofie van Modern Projectmanagement. Kader42 noemt zich de nieuwe IT KennisHub.…

lees meer

Groeikracht aflevering 8: persoonlijke uitdagingen

Uitdagingen komen voor in alle aspecten van het leven. En of je het nu wilt of niet, vaak heeft dat invloed op hoe we presteren op de werkvloer. Niets om je voor te schamen, maar wel belangrijk dat je er iets mee doet. Luister hier de hele aflevering!

lees meer

Groeikracht aflevering 7: uitbesteden of zelf doen?

Als ondernemer kun je veel zelf doen. Maar het móet niet. Het is misschien niet je core businesss of je vind het minder leuk om te doen. Soms kan het rendabeler zijn om bepaalde aspecten van je bedrijf uit te besteden. Dan houd jij tijd over voor wat je het liefste doet: ondernemen.

Stefana Boot weet hier alles van. Deze eigentijdse Boss Babe met een passie voor sport is echt een ervaringsdeskundige. Luister hier de volledige aflevering met alle tips en ervaring van Stefana!

lees meer

Verandering in de boardroom: maak ruim baan voor de Chief Project Officer

In projectmanagement is verandering de constante factor. Dat vergt ook verandering in aansturing op het hoogste niveau. Oftewel, verandering in de boardroom.
In deze blog neem ik jullie mee in de noodzaak van focus op de projectorganisatie op het hoogste niveau.

lees meer

Groeikracht aflevering 6: de meerwaarde van feedback

Feedback is belangrijk voor elke onderneming. Hoe zorg je er nu voor dat de klanten of medewerkers feedback geven? En hoe gebruik je de resultaten om continu te blijven verbeteren?

Roel Schellekens van Askemo weet hier alles van. Volgens hem gaat het niet om feedback vragen, maar om feedback ontvangen. Door op een kort-cyclische frequentie feedback te ontvangen ontdek je sneller sluimerende (negatieve) sentimenten en kun je makkelijker bijsturen.

lees meer

ZP Trendrapport – 2021

De zp’er in tijden van corona Voor de achtste keer onderzochten ABN AMRO en Adapt de wereld van de zp’er in Nederland. Voor deze editie is een enquête afgenomen onder…

lees meer

Maak geen doel van je KPI

Veel organisaties gebruiken KPI’s (Key Performance Indicators) als de belangrijkste meetpaal voor hun organisatie. Maar hier zitten ook veel gevaren aan vast, die niet altijd snel duidelijk zijn.

lees meer

Groeikracht aflevering 5: Keuzes maken

Als ondernemer kom je voor keuzes te staan. De grootte van je bedrijf maakt niet uit, keuzes komen op je pad. Groot en klein. Altijd maar doen wat de rest doet of onorthodoxe keuzes maken? Cedric Muchall heeft daar vandaag wat licht op geschenen.

lees meer

Maak als (online) voorzitter het verschil

Bij Adapt Innovatie maakte wij, ook voor het coronatijdperk, intern al gebruik van Microsoft Teams. Toen heel Nederland half maart gedwongen werd om ook massaal online te gaan samenwerken en vergaderen zorgde dit er voor dat onze innovators online vaak een faciliterende rol mochten pakken. Onze innovators hebben inmiddels veel online vergaderingen voorgezeten, bijeenkomsten geleid…

lees meer

Mijn start als Online Marketeer: van Trainee naar Innovator

Als onderdeel van mijn Digital Marketing Traineeship begon ik op 3 augustus als Online Marketeer bij Adapt Innovatie. De eerste maanden zijn razendsnel voorbij gegaan. In deze blog schrijf ik…

lees meer

Rollende strategie en de rol van empowerment

Alweer enige jaren geleden maakten Laurens en ik onze eerste plannen voor Adapt Innovatie. We wilden dingen anders organiseren en in onze ogen vooral beter doen. Zo waren we het…

lees meer

Groeikracht aflevering 4: Denk aan jezelf!

Denk aan jezelf! Ondernemers vergeten vaak hun eigen ontwikkeling. Zonde! Nicole is personal brain trainer en we hebben het over hoe belangrijk persoonlijke ontwikkeling is.

lees meer

Modern projectmanagement in het digitale(re) tijdperk

5 tips en tricks voor moderne projectmanagers in de snel toegenomen digitalisering van de werkplek  Modern projectmanagement in de coronatijd is wennen maar zeker geen revolutie in de manier van werken. De focus in ons model van modern…

lees meer

Groeikracht aflevering 3: Money Mindset, over de boekhouding

We moeten het even hebben over de boekhouding. Niet een klusje waar de meeste ondernemers plezier aan beleven. Luister hier het verhaal van Leo over de boekhouding van jouw onderneming.

lees meer

5 tips om jouw klantbeleving te verbeteren

Klantbeleving is het gevoel dat de klant heeft over een organisatie op basis van alle interacties die hij gehad heeft met die organisatie. Klantbeleving wordt ook vaak customer experience genoemd,…

lees meer

Groeikracht aflevering 2: Herbs&Spices, cateraars met passie

Dit is het verhaal van Herbs & Spices, een onderneming vol passie. Een jong en energiek bedrijf dat in een van de hardst getroffen branches werkzaam is, de horeca.

lees meer

De echte kracht van de klantreis

Organisaties die hun klant echt centraal stellen zijn winstgevender dan de concurrentie. Het onderscheid zit in het feit dat zij zich focussen op een concrete klantreis strategie.

lees meer

Up to the challenge? Wanneer organisatie, team en individu samen komen.

Wanneer organisatie, team en individu samen komen. Ben jij up to the challenge om in deze tijden wendbaar te zijn?

lees meer

Mini-Serie Aflevering 4: Kansen zien – Thuiswerken met Rebecca

We kunnen het erover eens zijn dat het spannende tijden zijn die veel van ons vragen qua aanpassingsvermogen, flexibiliteit en creativiteit. Ik kijk om me heen hoe iedereen zich settled in “het nieuwe normaal”. Gelukkig hoef je het niet allemaal alleen te doen.

lees meer

Mini-Serie Aflevering 3: Kansen zien – Thuiswerken met Niels

We kunnen het erover eens zijn dat het spannende tijden zijn die veel van ons vragen qua aanpassingsvermogen, flexibiliteit en creativiteit. Ik kijk om me heen hoe iedereen zich settled in “het nieuwe normaal”. Gelukkig hoef je het niet allemaal alleen te doen.

lees meer

Mini-Serie Aflevering 2: Kansen zien – Thuiswerken met Anne-Fleur

We kunnen het erover eens zijn dat het spannende tijden zijn die veel van ons vragen qua aanpassingsvermogen, flexibiliteit en creativiteit. Ik kijk om me heen hoe iedereen zich settled in “het nieuwe normaal”. Gelukkig hoef je het niet allemaal alleen te doen.

lees meer

Mini-Serie Aflevering 1: Kansen zien – Thuiswerken met Laurens

We kunnen het erover eens zijn dat het spannende tijden zijn die veel van ons vragen qua aanpassingsvermogen, flexibiliteit en creativiteit. Ik kijk om me heen hoe iedereen zich settled in “het nieuwe normaal”. Gelukkig hoef je het niet allemaal alleen te doen.

lees meer

Klantfeedback serieus nemen?

Om tot een goede, en steeds betere klantreis te komen is het belangrijk om naar de feedback van je klanten te luisteren. Feedback vragen van de klant doen veel organisaties maar heel veel organisaties vergeten om hier een gesloten proces van te maken, een Closed Loop Feedback. Wat dit betekent voor je organisatie en hoe je dat precies doet, lees je hier.

lees meer

De eerste maand van de nieuwe Digital Projectmanager

Anne-Fleur, onze nieuwe Digital Projectmanager, stelt zich voor na haar eerste maand bij Adapt.

lees meer

Podcaster… ik? Grapje zeker?

Nooit overwogen om zelf een podcast te maken. Tot een collega mij een cursus aanraadde en sindsdien is het snel gegaan. Luister hier de pilotaflevering.

lees meer

Vijf tips als ook jij aan de slag gaat met Customer Journey mapping

Customer Journey Mapping is een belangrijke tool om goed te kunnen scoren op de klantervaring. Teamwork is hierbij erg belangrijk. Lees hier 5 tips over Customer Journey Mapping.

lees meer

Terug naar realistisch online recruitment

In recruitment is een tweedeling te zien. Oftewel via de oude manier, of op een disruptieve manier de markt bestormen. Dit kan anders! Dit moet anders!

lees meer

SEA Student Recruitment: Should universities be advertising on Google?

Search Engine Advertising (SEA) can be a useful student recruitment channel. But not all SEA campaign types are created equal. Are you burning your budget?

lees meer

ZP Trendrapport

Op 5 november hebben we in samenwerking met ABN AMRO het ZP Trendrapport gelanceerd. Lees hier de samenvattingen van de sprekers en download het rapport!

lees meer

Projectmanager: generalist zijn is ook een specialisme

Om het succesratio van (IT) projecten te verhogen zijn generalistische projectmanagers essentieel. Zij verbinden de vele expertises, belangen en personen.

lees meer

Adapt meetup: arbeidsmarkt 2020-2025

Het tekort aan talent is de komende jaren bedrijfsrisico nr. 1! Hoe blijf je als bedrijf in staat om de beste mensen aan te trekken?

lees meer

Content Marketing – hoe je kunt blijven creëren

Content blijven creëren vergt veel van het creatieve deel van het brein en op een gegeven moment heb je het idee dat de put droog staat. Lees hier hoe je kunt blijven creëren.

lees meer

Zeven lessen die we kunnen leren van ‘Million Dollar Listing’ makelaars…

Je kunt van iedereen en elke situatie leren. Lees hier wat we kunnen leren van de makelaars van de tv-serie ‘Million Dollar Listing’.

lees meer

How to get GREAT reviews from students?

GREAT reviews rarely happen spontaneously. You need to ask for them. Here is how to get them.

lees meer

De Kunst van Relativering

Als je een project succesvol wilt managen, dan moet je prioriteiten stellen, juiste keuzes maken en een goede focus leggen. Makkelijker gezegd dan gedaan. Lees hier hoe wij het doen.

lees meer

Businessmodel valideren, waarom, en hoe begin je?

Het valideren van je businessmodel is van groot belang. Niet alleen wanneer je start, maar de hele tijd. Op deze manier kom je veel bedreigingen en kansen tegen. Niels schrijft hier meer over in dit artikel.

lees meer

Waarom je nú social media marketing moet gebruiken

Social media marketing is vaak iets dat er bij in schiet. ‘Ja, het is wel handig, maar er is geen tijd of budget voor’. In dit artikel legt Rebecca uit waarom je nú social media marketing moet gebruiken, in plaats van nog langer wachten.

lees meer

Twee ‘dodelijke’ strategische fouten

Veel organisaties zijn van mening dat ze hun strategie op orde hebben. Maar wij merken dat er twee strategische fouten maken die ‘dodelijk’ kunnen zijn voor je strategie.

lees meer

Student Recruitment: Strategy before all else

In order to have a successful student recruitment campaign, you need to have a successful strategy. Read here our 7 steps to determining if you have a successful strategy.

lees meer

Hoe werkt de flexibele ‘rollende strategie’?

Het wordt steeds belangrijker voor organisaties om wendbaar te zijn. Het zit al in onze naam, maar hoe werk je aan een adaptieve, rollende strategie?

lees meer

Een beetje ‘common sense’ zorgt voor wonderen bij projectmanagement

Een projectmanager moet over een aantal belangrijke kwaliteiten beschikken. Het vermogen om uit te zoemen en het ‘big picture’ te zien is een essentiële kwaliteit… Maar waarom?

lees meer

Het gevaar van KPI’s

Veel organisaties gebruiken KPI’s (Key Performance Indicators) als de belangrijkste meetpaal voor hun organisatie. Maar hier zitten ook veel gevaren aan vast, die niet altijd snel duidelijk zijn.

lees meer

Wat maakt Modern Projectmanagement zo anders?

Er zijn heel wat methodieken om je project mee te managen. Maar is de methodiek die een persoon zich aanleert écht doorslaggevend voor jouw organisatie?

lees meer

Wat doet Adapt Innovatie nu echt?

In dit artikel wordt in ‘jip & Janneke’ taal uitgelegd wat Adapt Innovatie doet. Het is belangerijk om exact te weten hoe je gepositioneerd staat in de markt. Wij gebruiken vaak enigsinds vage woorden zoals ‘business development’. Maar met deze oefening kun je er goed achterkomen of je dit echt weet, door het uit te leggen aan een kind.

lees meer

Digitale Strategie Roadmap: waarom elk bedrijf er één nodig heeft.

Ieder bedrijf heeft een strategie voor ‘digitaal’ nodig, want een steeds groter deel van de bestedingen vindt online plaats. Dit is onze roadmap.

lees meer

Mijn eerste maand bij Adapt Innovatie

Adapt Innovatie heeft er een nieuwe online Marketeer bij. Na 8 lange jaren was ik wel klaar met studeren en ben ik op zoek gegaan naar mijn eerste baan.  …

lees meer

Word een ‘supervoorspeller’

Goed voorspellen helpt om relevante innovaties te vermarkten. ‘Supervoorspellers’ doen 30% betere voorspellingen dan zogenaamde “experts”. Hoe doen ze dat?

lees meer

Crystal Marketing acquired by Adapt Innovatie

Effective 1st May 2019, Crystal Marketing, the digital marketing agency for student recruitment, will merge all its activities with Adapt Innovatie. The new combination will operate as “Adapt Innovatie”, and…

lees meer

Bedrijfsinnovatie, hoe krijg je dat voor elkaar?

Innovatie wordt binnen bedrijven vaak gehinderd door bestaande structuren. Zelfs al wil iedereen het. Bedrijfsinnovatie kan hier verbetering in brengen.

lees meer

Adapt Innovatie en Crystal Marketing bundelen krachten en komen naar Alphen-Chaam

Per 1 mei 2019 heeft Adapt Innovatie alle activiteiten van Crystal Marketing overgenomen.

lees meer

Thuiskomen op het netwerkcongres van Food and Business

Terugkeren naar de plek waar je met veel plezier je opleiding hebt gevolgd is een soort van thuiskomen. Lees hoe ik het netwerkcongres van mijn opleiding, Food and Business, heeft ervaren. Dit keer van de andere kant. Geen student meer, maar alumnus!

lees meer

Officiële opening van ons nieuwe kantoor in Zeist!

Eerlijk gezegd zijn we best trots op ons nieuwe kantoor aan het Broederplein, vlakbij slot Zeist. Nu het helemaal ingericht is, was dat een mijlpaal om met alle Adapt-ers en hun partners te vieren.

lees meer

8 ontdekkingsvaardigheden om ook een echte ‘innovator’ te worden

Met Adapt Business Innovatie kom ik bij veel bedrijven terecht waar ik zie en hoor dat ze behoefte hebben aan ‘innovatie’. Veel van deze bedrijven vragen zich af hoe ze echt innovatieve…

lees meer

Mijn start bij Adapt

In de zomer van 2018 heb ik mijn Bachelor Food and Business behaald. Trots natuurlijk maar na een rust periode en een intensieve sollicitatieprocedure ben ik Online Marketeer bij Adapt Business Innovatie! Lees hier hoe mijn eerste weken waren!

lees meer

Onze kijk op verandermanagement

5 conclusies uit verandermanagement (en hoe wij mee veranderen) Het gebeurt regelmatig. Je leest een vaktijdschrift, of managementartikelen en het staat er weer: De meerderheid van de verandertrajecten faalt! En…

lees meer

Onze kijk op Employer Branding…

Bijna bij alle bedrijven en organisaties waar wij komen, staat één thema heel hoog op de agenda: hoe zorgen wij ervoor dat wij tijdig kunnen beschikken over de beste mensen?…

lees meer

Search Engine Advertising mistakes that the top 5% University marketers avoid

Over the past weeks, we examined the Search Engine Advertising (SEA) campaigns of 10 Dutch Universities of applied sciences. While we had no access to their campaign dashboards, we used…

lees meer

Build trust through repetition: show your best content to prospective students who visited your website

A while ago, we published our “How ready are you for international student recruitment” calculator, which allows University marketers to assess how well they do in Strategy, Data, Attraction and follow-up.…

lees meer

68% of Universities is not making data-driven​ marketing decisions. How to get started?

A while ago, we published our “How ready are you for international student recruitment” calculator, which allows University marketers to assess how well they do in Strategy, Data, Attraction and…

lees meer

How to get more highly qualified candidates in 30 days or less?

I love educational marketing for its long term focus. We are not just looking to “sell courses” – we’re looking for a fit. But at times, it’s important to move…

lees meer

Cursusmarketing in het Hoger Onderwijs: Wat maakt het bijzonder?

Of je nu studenten aan het werven bent voor een 3-jarige studie of een korte kookworkshop, de cursusmarketing is totaal anders dan de marketing van enig ander product. Hier zijn enkele…

lees meer

Wat zijn de grootste verspilposten bij online studentenwerving?

Wat je budget voor online studentenwerving ook is, per definitie is het eindig. Om zoveel mogelijk resultaat uit het budget te halen, is het nuttig om te weten waar de grootste…

lees meer

Studentenwerving met Facebookadvertenties: doe het goed of doe het niet

Veel Hogescholen hebben slechte ervaring met studentenwerving via Facebookadvertenties. Dat is niet verwonderlijk. Er is simpelweg een wereld van verschil zit tussen het plaatsen van een advertentie en het behalen van de gehoopte…

lees meer

Bereik binnen 30 dagen meer studiekiezers

Het mooie van onderwijsmarketing vind ik dat het gericht is op de lange termijn. We richten ons niet alleen op “het verkopen van cursussen”- we willen de juiste student helpen…

lees meer

Hoe goed is jullie Hogeschool toegerust om internationaal studenten te werven?

Buitenlandse studenten werven is ongelofelijk complex. Het is mogelijk om 90% goed te doen en nog steeds een teleurstellend resultaat te boeken omdat dat resultaat grotendeels afhankelijk is van de overige 10%. Wij hebben een online…

lees meer

Presentation: How did English Express raise enrollment by 400% without breaking the bank on advertising?

By using search engine optimisation (SEO) strategically, English Express managed to get its online recruitment effort up quickly. Within the first year of existence, they managed to rank 2nd for…

lees meer

Education fair + planning = amazing marketing power

This is the story of how I got the chance to speak at an education fair as a subject matter expert in language learning and got maximum mileage out of…

lees meer

How Palate Sensations Cooking School got 70% more enquiries without spending a dollar extra on advertising

Case study palate sensations from Guus Goorts

lees meer

AdWords is a beast. Powerful, but if you don’t tame it, it will eat you.

“Competing colleges are advertising on Google, so we should, too.” is not a good motivation to start an AdWords campaign. We’ve observed colleges spending thousands of dollars on Search Engine…

lees meer

Internet has changed how students choose. Are you spending money in all the wrong places?

Prospective students spend considerable effort researching their options. Have Higher Education marketing approaches evolved to keep pace with their target audience? How it used to be. People have been marketing…

lees meer

Be Bold. And data driven.

Digital campaigns are often defined purely in numbers terms. It’s common to believe that better ROI can be achieved by just using certain types of technologies and managing the numbers…

lees meer

4 Reasons why schools are not getting up to 400% more student enquiries

While the wheels of the student recruitment campaigns are turning, the number of e-mail addresses collected is often disappointing. Below, I’m sharing four reasons that often at the root of…

lees meer

Is “fear of unqualified leads” holding back your school website?

If Universities optimised their website for generating e-mail enquiries and list opt-ins, most could easily multiply their results by 400%. But while marketing teams rejoice when they generate a ton…

lees meer

Marketing your courses is all about helping people to choose

Choosing a degree and college is a complex, high involvement decision. The most effective marketing approach is to help people choose. Let them experience what it will really be like.…

lees meer

Why is marketing courses so different from marketing anything else?

Whether you are trying to recruit students for a 3-year degree programme or a short cooking workshop, marketing courses are very different from marketing any other product. Here are a…

lees meer

Case Study-Yi Mandarin

Yi Mandarin  Yi Mandarin, a Chinese language school in Chinatown, Singapore had been off to a good start with marketing their courses online. For many searches related to learning Mandarin…

lees meer

Case Study-MDIS

MDIS Soon after we took over MDIS’ lead generation campaign from a different agency, we had achieved the following: Monthly leads: +120% Cost per lead: -40% How did we make it happen?…

lees meer

Top Budget wasters in University Marketing

Budget waster #1: Not running search campaigns continuously Even if you don’t have an open day coming up directly, you’ll want your name to come up, and be able to…

lees meer

Case Study: Palate Sensations Cooking School

Introduction – who is Palate Sensations? Since 2006, Palate Sensations Cooking school has been pushing the envelope for cooking lessons in Singapore.  Their classes take place in a state-of-the-art studio,…

lees meer