Employer branding is niet langer slechts een ‘nice to have’. Steeds meer ondernemers hebben moeite om de juiste medewerkers te vinden en aan zich te verbinden.

Om als werkgever duurzaam succesvol te zijn op de arbeidsmarkt is een sterk werkgeversmerk essentieel.

Met onze aanpak maken we zichtbaar en tastbaar hoe jouw organisatie zich onderscheidt.

Een sterk werkgeversmerk vereist meer dan alleen communicatie. Ook HR, zowel de ‘harde’ als de ‘zachte’ kant, speelt een belangrijke rol.

Meer weten over hoe met je kunnen samenwerken om je organisatie scherp in de arbeidsmarkt te zetten? We gaan graag vrijblijvend met je in gesprek.

Eomployer branding model

Artikelen over Employer branding

Wat kunnen we leren van Japans management?

In april reisde ik, samen met mijn moeder, door Japan. Deze reis was, naast een heerlijke vakantie, ook een enorme inspiratiebron voor mij op persoonlijk en zakelijk gebied. Zo verdiepte…

lees meer

Aanpassingsvermogen: wat we kunnen leren van astronauten

In september 2022 had een groep van vier astronauten onze planeet moeten verlaten om in 2023 te landen op Mars. De Nederlander Bas Lansdorp startte de stichting Mars One in…

lees meer

Wat je moet weten over generatieve AI

Generatieve AI ìs een hot item. Het kan dienen als een krachtige tool voor bedrijven, marketeers, onderzoekers en datawetenschappers. In een eerdere blog bespraken we al 17 AI tools die…

lees meer

Adapt Innovatie ontwikkelt nieuwe strategische leergang

Aankomend voorjaar start de leergang Strategie ontwikkeling en Toekomstbestendigheid van Adapt Innovatie. De vernieuwde leergang sluit nauw aan bij de ambitie van het  strategiebureau: zoveel mogelijk organisaties in Nederland in…

lees meer

17 vooruitstrevende AI tools

De afgelopen weken was iedereen helemaal in de ban van ChatGPT. Volgens vele is dit slechts de start. En dat is natuurlijk ook zo. AI gaat allerlei markten volledig transformeren.…

lees meer

‘Strategy-to-execution-gap’: de reden dat de strategie faalt

Meer dan 50% van de managers in het bedrijfsleven denken dat ze een strategie volgen die niet werkt. Meer dan 65 % van de grote bedrijven heeft naar eigen zeggen…

lees meer

Tips voor een succesvolle ochtendroutine

Bestaat jouw huidige ochtendroutine uit meerdere keren op de snooze knop te slaan en zo laat mogelijk opstaan? Daarna je ochtend gehaast beginnen, zonder ontbijt, je spullen bij elkaar pakken…

lees meer

AQ-assessments: hét instrument voor toekomstgerichte HR-professionals

Als HR-professional weet je dat het werk steeds verandert en dat het belangrijk is om je aan te passen aan deze veranderingen. Aanpassingsvermogen, of AQ, is het vermogen om snel…

lees meer

Kan jouw team constante verandering aan?

De wereld verandert voortdurend, en als DGA, directeur of manager weet je dat die veranderingen alles binnen jouw organisatie of markt kunnen beïnvloeden. Bijvoorbeeld je moet de strategie van de…

lees meer

Vijf strategische tips

Ga jij met je strategie aan de slag, wil je een nieuwe richting inslaan of je huidige strategische koers valideren? Dan hebben wij vijf tips voor een succesvolle strategie! Tip…

lees meer

ZP Trendrapport – 2022

De professional op zoek naar autonomie Voor de 9e keer onderzochten ABN AMRO en Adapt de wereld van de zp’er in Nederland. Dit heeft geleid tot een het ZP Trendrapport…

lees meer

Groeikracht aflevering 13: Gastvrijheid

Gastvrijheid is belangrijk voor je bedrijf of evenement. Je hebt immers maar 1 kans om een goede eerste indruk te maken. Maar toch wordt het weleens vergeten. Hoe dat komt,…

lees meer