Marketing Intelligence is de marketing tak van het ‘data-gedreven werken’ dat wij bij steeds meer organisaties toepassen; met resultaat! Wij helpen jou om deze stap te maken waardoor jij ook jouw marketing keuzes kan baseren op onderzoek en data-analyse.
Ons startpunt bij Marketing Intelligence is dat wij de verschillende data-bronnen en verschillende onderzoekstechnieken koppelen. Zowel kwantitatief als kwalitatief. Ons doel daarbij is het zo goed mogelijk voorspellen van de houding en het gedrag van de klant. Binnen 24 uur hebben duizenden consumenten een tv-commercial beoordeeld. Reclamefolders kunnen worden geoptimaliseerd met Eye-tracking en Business Intelligence dashboards kunnen (live) het effect van marketingactiviteiten inzichtelijk maken. Om op korte termijn op onverwachte inzichten te kunnen reageren is een flexibele marketingstrategie nodig; hier ligt de kracht van Marketing Intelligence. Onze meerwaarde is hierbij dat al onze professionals altijd een marketing en groei mindset hebben. Dus niet alleen maar de data verwerken maar juist altijd de connectie met de business en de organisatie maken.
Heb je een marketingvraagstuk waar jouw organisatie hulp bij kan gebruiken? Wij helpen met het opzetten van een passend marketingonderzoekplan en helpen bij de uitvoering. Daarnaast valideren wij de betrouwbaarheid van de verzamelde data en helpen de resultaten te vertalen naar – voor iedereen te begrijpen – inzichten. Aan de hand van deze inzichten bepalen we concrete acties voor het marketingproces en de marketingstrategie.
Wil jij marketing intelligent inzetten en kansen in de markt benutten? Neem dan snel contact op!