Business validatie helpt om je onderneming beter te begrijpen aan de hand van businessmodellen. Hierdoor kun je anticiperen op veranderingen in de wereld om je heen.

Business validatie gaat over vragen als:

  • ‘Doen we nog steeds de juiste dingen?’, en
  • ‘In hoeverre is ons huidige businessmodel toekomstbestendig?’

Samen met jou identificeren we aan de hand van ons model kansen om je klanten beter te bedienen, nieuwe doelgroepen aan te boren en hogere marges te realiseren. Zo kun je vol vertrouwen de toekomst in.

We doen dit onder andere in de vorm van laagdrempelige en betaalbare workshops.

Meer weten? Neem contact op voor een vrijblijvend gesprek of doe de test!

2-final

Artikelen over Business validatie

ZP Trendrapport – 2022

De professional op zoek naar autonomie Voor de 9e keer onderzochten ABN AMRO en Adapt de wereld van de zp’er in Nederland. Dit heeft geleid tot een het ZP Trendrapport…

lees meer

Groeikracht aflevering 13: Gastvrijheid

Gastvrijheid is belangrijk voor je bedrijf of evenement. Je hebt immers maar 1 kans om een goede eerste indruk te maken. Maar toch wordt het weleens vergeten. Hoe dat komt,…

lees meer

De lessen die wij van Rugby kunnen leren!

Sportmetaforen zijn er genoeg in het zakelijk jargon, maar als het om leiderschapslessen gaat dan heeft rugby een aantal unieke kenmerken. Daarom ga ik in dit persoonlijke blog in op…

lees meer

Experience dimensies binnen de customer journey

In dit laatste artikel van de reeks – het proactief en persoonlijk inrichten van de customer journey – ligt de aandacht op het inzetten van de experience (beleving) dimensies binnen…

lees meer

Hoe blijf je als organisatie toekomstbestendig?

Hoe blijf je als organisatie toekomstbestendig?      Arbeidskrapte, de digitale transitie, oorlog in Oekraïne, hoge inflatie, grondstoffen tekort, hoge energieprijzen, gascrisis, stikstof problematiek, hoge brandstofprijzen, kredietcrisis, klimaatcrisis, oorlogsdreiging tussen de…

lees meer

Innoveren binnen de customer journey

In een reeks van drie artikelen bespreek ik het thema customer journey met specifieke aandacht voor het proactief en persoonlijk inrichten van de klantreis. In het eerste artikel ging ik…

lees meer

Ben ik wel Adapt(able)? – Laurens reflecteert op al 40 maanden ondernemen

Rollende strategie, Modern Projectmanagement, marketingcommunicatie… zomaar een greep uit ons portfolio. Niels en ik zijn inmiddels de 40 maanden samen ondernemen al weer gepasseerd en dan is het wel waardevol…

lees meer

Adapt introduceert AQ assessments en brengt het AQ van mensen en organisaties in kaart

Adapt Innovatie helpt organisaties hun veranderkracht te meten en te verbeteren In de snel veranderende wereld van vandaag is het aanpassingsvermogen van organisaties een belangrijke succesfactor geworden. Om organisaties te…

lees meer

Naar een proactieve en persoonlijke customer journey

De customer journey is de reis die jouw klant aflegt vanaf het moment dat de (potentiële) klant een probleem ervaart, behoefte ontwikkelt en/of bewust wordt van jouw product/ dienst tot…

lees meer

Groeikracht aflevering 12: het verandervermogen van jou en je organisatie

Verandervermogen is lastig tastbaar te maken, maar het is Tom Koppelman toch gelukt. Want hoe komt het nou dat het ene wel lukt en het andere niet? Meetbaar en zichtbaar…

lees meer

Effectieve scenarioplanning: vijf tips voor uw organisatie

Een effectieve scenarioplanning is een belangrijke factor wanneer het aankomt op succes boeken met uw bedrijf. Succesvolle ondernemers, leiders en managers worden vaak geroemd om hun specifieke visie, maar ze…

lees meer

Terugblikken op 2021: Niels Huismans

Het jaar 2021 is alweer bijna voorbij. Hoogste tijd dus om eens terug te blikken. In dit artikel vertelt Niels over zijn rollen bij Adapt Innovatie en de Adapt Groep, hoe hij zichzelf heeft ontwikkeld, zijn successen, en het teleurstellende…

lees meer