Business validatie helpt om je onderneming beter te begrijpen aan de hand van businessmodellen. Hierdoor kun je anticiperen op veranderingen in de wereld om je heen.

Business validatie gaat over vragen als:

  • ‘Doen we nog steeds de juiste dingen?’, en
  • ‘In hoeverre is ons huidige businessmodel toekomstbestendig?’

Samen met jou identificeren we aan de hand van ons model kansen om je klanten beter te bedienen, nieuwe doelgroepen aan te boren en hogere marges te realiseren. Zo kun je vol vertrouwen de toekomst in.

We doen dit onder andere in de vorm van laagdrempelige en betaalbare workshops.

Meer weten? Neem contact op voor een vrijblijvend gesprek of doe de test!

2-final

Artikelen over Business validatie

Kennissessie Kader42 – Modern projectmanagement

Op 12 mei mocht Laurens van Piggelen bij Kader42 twee sessies verzorgen waarin hij de deelnemers meenam in onze filosofie van Modern Projectmanagement. Kader42 noemt zich de nieuwe IT KennisHub. Zij zagen dat IT professionals steeds minder ruimte hebben om zichzelf te ontwikkelen in interactie met andere vakgenoten. Zij willen dit issue aanpakken. Ze willen dat…

lees meer

Waarom wij multidisciplinair samenwerken in Marketing Intelligence

Het delen van data en expertise tussen verschillende afdelingen gebeurt vaak niet of te weinig. Iedereen is “druk” met eigen projecten. Dit is zonde, want hierdoor worden bedreigingen (te) laat gespot en blijven kansen vaak onbenut. In deze blogpost ga ik in op het belang van multidisciplinair samenwerken en het benutten van diverse expertises binnen…

lees meer

Groeikracht aflevering 8: persoonlijke uitdagingen

Uitdagingen komen voor in alle aspecten van het leven. En of je het nu wilt of niet, vaak heeft dat invloed op hoe we presteren op de werkvloer. Niets om je voor te schamen, maar wel belangrijk dat je er iets mee doet. Luister hier de hele aflevering!

lees meer

Groeikracht aflevering 7: uitbesteden of zelf doen?

Als ondernemer kun je veel zelf doen. Maar het móet niet. Het is misschien niet je core businesss of je vind het minder leuk om te doen. Soms kan het rendabeler zijn om bepaalde aspecten van je bedrijf uit te besteden. Dan houd jij tijd over voor wat je het liefste doet: ondernemen.

Stefana Boot weet hier alles van. Deze eigentijdse Boss Babe met een passie voor sport is echt een ervaringsdeskundige. Luister hier de volledige aflevering met alle tips en ervaring van Stefana!

lees meer

Verandering in de boardroom: maak ruim baan voor de Chief Project Officer

In projectmanagement is verandering de constante factor. Dat vergt ook verandering in aansturing op het hoogste niveau. Oftewel, verandering in de boardroom.
In deze blog neem ik jullie mee in de noodzaak van focus op de projectorganisatie op het hoogste niveau.

lees meer

Wat is Marketing Intelligence? Mijn visie

Bij Adapt Innovatie helpen we organisaties met het opzetten en gebruiken van Marketing Intelligence (MI), maar wat houdt dit eigenlijk in? Google ‘Marketing Intelligence’ en je zal merken dat de invulling van dit vakgebied behoorlijk uiteenloopt. Hoe dit kan en wat MI bij Adapt Innovatie betekend leg ik uit.

lees meer

Groeikracht aflevering 6: de meerwaarde van feedback

Feedback is belangrijk voor elke onderneming. Hoe zorg je er nu voor dat de klanten of medewerkers feedback geven? En hoe gebruik je de resultaten om continu te blijven verbeteren?

Roel Schellekens van Askemo weet hier alles van. Volgens hem gaat het niet om feedback vragen, maar om feedback ontvangen. Door op een kort-cyclische frequentie feedback te ontvangen ontdek je sneller sluimerende (negatieve) sentimenten en kun je makkelijker bijsturen.

lees meer

ZP Trendrapport – 2021

De zp’er in tijden van corona Voor de achtste keer onderzochten ABN AMRO en Adapt de wereld van de zp’er in Nederland. Voor deze editie is een enquête afgenomen onder 875 zp’ers. Dit jaar stonden de gevolgen van de coronacrisis en de in de maak zijnde arbeidsmarktwetgeving centraal. Verder valt te lezen hoe organisaties kunnen…

lees meer

Maak geen doel van je KPI

Veel organisaties gebruiken KPI’s (Key Performance Indicators) als de belangrijkste meetpaal voor hun organisatie. Maar hier zitten ook veel gevaren aan vast, die niet altijd snel duidelijk zijn.

lees meer

Groeikracht aflevering 5: Keuzes maken

Als ondernemer kom je voor keuzes te staan. De grootte van je bedrijf maakt niet uit, keuzes komen op je pad. Groot en klein. Altijd maar doen wat de rest doet of onorthodoxe keuzes maken? Cedric Muchall heeft daar vandaag wat licht op geschenen.

lees meer

Maak als (online) voorzitter het verschil

Bij Adapt Innovatie maakte wij, ook voor het coronatijdperk, intern al gebruik van Microsoft Teams. Toen heel Nederland half maart gedwongen werd om ook massaal online te gaan samenwerken en vergaderen zorgde dit er voor dat onze innovators online vaak een faciliterende rol mochten pakken. Onze innovators hebben inmiddels veel online vergaderingen voorgezeten, bijeenkomsten geleid en al diverse online trainingen gegeven. En ging dat altijd direct goed? Nee! Maar dat is niet erg want hier leren we van. Als voorzitter heb jij, soms nog meer als een andere…

lees meer

Mijn start als Online Marketeer: van Trainee naar Innovator

Als onderdeel van mijn Digital Marketing Traineeship begon ik op 3 augustus als Online Marketeer bij Adapt Innovatie. De eerste maanden zijn razendsnel voorbij gegaan. In deze blog schrijf ik over mijn eerste ervaringen bij Adapt Innovatie, de start en manier van werken en hoe ik mezelf continue blijf ontwikkelen. Dat laatste item is van…

lees meer