“We zijn niet vindbaar genoeg.”

“We zouden meer met social media moeten doen.”

“Waarom is onze webstore alleen in het Nederlands toegankelijk?”

Wellicht allemaal terechte punten… maar je kunt onmogelijk alle kanalen en tactieken ineens oppakken. Een goede digitale strategie stelt duidelijke prioriteiten.

Samen met jou maken we een realistisch plan dat past bij jouw bedrijf, klanten, visie en beschikbare middelen.

Een goede digitale strategie is het halve werk.

Dan blijft dus nog een andere helft over: de uitvoering. Zonder gerichte uitvoering is een plan maar een bestand dat ergens in een vergeten map staat.

Al bij het formuleren van de strategie letten we op de meetbaarheid en uitvoerbaarheid. Zodat de plannen uitvoerbaar en beheersbaar zijn. Eventueel kunnen wij ook zorgdragen voor de uitvoering in de vorm van onze online marketingdiensten.

Meer weten over hoe wij je van dienst kunnen zijn met het opstellen en/of uitvoeren van je digitale strategie? Neem contact op voor een vrijblijvend gesprek!

Blog-22-06-2019-1

Artikelen over Digitale strategie

Mini-serie Kansen zien – Thuiswerken met Anne-Fleur

We kunnen het erover eens zijn dat het spannende tijden zijn die veel van ons vragen qua aanpassingsvermogen, flexibiliteit en creativiteit. Ik kijk om me heen hoe iedereen zich settled in “het nieuwe normaal”. Gelukkig hoef je het niet allemaal alleen te doen.

lees meer

Mini-serie Kansen zien – Thuiswerken met Laurens

We kunnen het erover eens zijn dat het spannende tijden zijn die veel van ons vragen qua aanpassingsvermogen, flexibiliteit en creativiteit. Ik kijk om me heen hoe iedereen zich settled in “het nieuwe normaal”. Gelukkig hoef je het niet allemaal alleen te doen.

lees meer

Klantfeedback serieus nemen?

Om tot een goede, en steeds betere klantreis te komen is het belangrijk om naar de feedback van je klanten te luisteren. Feedback vragen van de klant doen veel organisaties maar heel veel organisaties vergeten om hier een gesloten proces van te maken, een Closed Loop Feedback. Wat dit betekent voor je organisatie en hoe je dat precies doet, lees je hier.

lees meer

De eerste maand van de nieuwe Digital Projectmanager

Anne-Fleur, onze nieuwe Digital Projectmanager, stelt zich voor na haar eerste maand bij Adapt.

lees meer

Podcaster… ik? Grapje zeker?

Nooit overwogen om zelf een podcast te maken. Tot een collega mij een cursus aanraadde en sindsdien is het snel gegaan. Luister hier de pilotaflevering.

lees meer

Vijf tips als ook jij aan de slag gaat met Customer Journey mapping

Customer Journey Mapping is een belangrijke tool om goed te kunnen scoren op de klantervaring. Teamwork is hierbij erg belangrijk. Lees hier 5 tips over Customer Journey Mapping.

lees meer

Terug naar realistisch online recruitment

In recruitment is een tweedeling te zien. Oftewel via de oude manier, of op een disruptieve manier de markt bestormen. Dit kan anders! Dit moet anders!

lees meer

SEA Student Recruitment: Should universities be advertising on Google?

Search Engine Advertising (SEA) can be a useful student recruitment channel. But not all SEA campaign types are created equal. Are you burning your budget?

lees meer

ZP Trendrapport

Op 5 november hebben we in samenwerking met ABN AMRO het ZP Trendrapport gelanceerd. Lees hier de samenvattingen van de sprekers en download het rapport!

lees meer

Projectmanager: generalist zijn is ook een specialisme

Om het succesratio van (IT) projecten te verhogen zijn generalistische projectmanagers essentieel. Zij verbinden de vele expertises, belangen en personen.

lees meer

Adapt meetup: arbeidsmarkt 2020-2025

Het tekort aan talent is de komende jaren bedrijfsrisico nr. 1! Hoe blijf je als bedrijf in staat om de beste mensen aan te trekken?

lees meer

Content Marketing – hoe je kunt blijven creëren

Content blijven creëren vergt veel van het creatieve deel van het brein en op een gegeven moment heb je het idee dat de put droog staat. Lees hier hoe je kunt blijven creëren.

lees meer

Zeven lessen die we kunnen leren van ‘Million Dollar Listing’ makelaars…

Je kunt van iedereen en elke situatie leren. Lees hier wat we kunnen leren van de makelaars van de tv-serie ‘Million Dollar Listing’.

lees meer

How to get GREAT reviews from students?

GREAT reviews rarely happen spontaneously. You need to ask for them. Here is how to get them.

lees meer

De Kunst van Relativering

Als je een project succesvol wilt managen, dan moet je prioriteiten stellen, juiste keuzes maken en een goede focus leggen. Makkelijker gezegd dan gedaan. Lees hier hoe wij het doen.

lees meer

Businessmodel valideren, waarom, en hoe begin je?

Het valideren van je businessmodel is van groot belang. Niet alleen wanneer je start, maar de hele tijd. Op deze manier kom je veel bedreigingen en kansen tegen. Niels schrijft hier meer over in dit artikel.

lees meer

Waarom je nú social media marketing moet gebruiken

Social media marketing is vaak iets dat er bij in schiet. ‘Ja, het is wel handig, maar er is geen tijd of budget voor’. In dit artikel legt Rebecca uit waarom je nú social media marketing moet gebruiken, in plaats van nog langer wachten.

lees meer

Twee ‘dodelijke’ strategische fouten

Veel organisaties zijn van mening dat ze hun strategie op orde hebben. Maar wij merken dat er twee strategische fouten maken die ‘dodelijk’ kunnen zijn voor je strategie.

lees meer

Student Recruitment: Strategy before all else

In order to have a successful student recruitment campaign, you need to have a successful strategy. Read here our 7 steps to determining if you have a successful strategy.

lees meer

Hoe werkt de flexibele ‘rollende strategie’?

Het wordt steeds belangrijker voor organisaties om wendbaar te zijn. Het zit al in onze naam, maar hoe werk je aan een adaptieve, rollende strategie?

lees meer

Een beetje ‘common sense’ zorgt voor wonderen bij projectmanagement

Een projectmanager moet over een aantal belangrijke kwaliteiten beschikken. Het vermogen om uit te zoemen en het ‘big picture’ te zien is een essentiële kwaliteit… Maar waarom?

lees meer

Het gevaar van KPI’s

Veel organisaties gebruiken KPI’s (Key Performance Indicators) als de belangrijkste meetpaal voor hun organisatie. Maar hier zitten ook veel gevaren aan vast, die niet altijd snel duidelijk zijn.

lees meer

Wat maakt Modern Projectmanagement zo anders?

Er zijn heel wat methodieken om je project mee te managen. Maar is de methodiek die een persoon zich aanleert écht doorslaggevend voor jouw organisatie?

lees meer

Wat doet Adapt Innovatie nu echt?

In dit artikel wordt in ‘jip & Janneke’ taal uitgelegd wat Adapt Innovatie doet. Het is belangerijk om exact te weten hoe je gepositioneerd staat in de markt. Wij gebruiken vaak enigsinds vage woorden zoals ‘business development’. Maar met deze oefening kun je er goed achterkomen of je dit echt weet, door het uit te leggen aan een kind.

lees meer

Digitale Strategie Roadmap: waarom elk bedrijf er één nodig heeft.

Ieder bedrijf heeft een strategie voor ‘digitaal’ nodig, want een steeds groter deel van de bestedingen vindt online plaats. Dit is onze roadmap.

lees meer

Mijn eerste maand bij Adapt Innovatie

Adapt Innovatie heeft er een nieuwe online Marketeer bij. Na 8 lange jaren was ik wel klaar met studeren en ben ik op zoek gegaan naar mijn eerste baan.   Toch wel? Toch niet? Adapt vroeg in hun vacature om mensen die veel kunnen doen, veel willen leren en een concrete waarde willen leveren. Dit…

lees meer

Word een ‘supervoorspeller’

Goed voorspellen helpt om relevante innovaties te vermarkten. ‘Supervoorspellers’ doen 30% betere voorspellingen dan zogenaamde “experts”. Hoe doen ze dat?

lees meer

Bedrijfsinnovatie, hoe krijg je dat voor elkaar?

Innovatie wordt binnen bedrijven vaak gehinderd door bestaande structuren. Zelfs al wil iedereen het. Bedrijfsinnovatie kan hier verbetering in brengen.

lees meer

Adapt Innovatie en Crystal Marketing bundelen krachten en komen naar Alphen-Chaam

Per 1 mei 2019 heeft Adapt Innovatie alle activiteiten van Crystal Marketing overgenomen.

lees meer

Thuiskomen op het netwerkcongres van Food and Business

Terugkeren naar de plek waar je met veel plezier je opleiding hebt gevolgd is een soort van thuiskomen. Lees hoe ik het netwerkcongres van mijn opleiding, Food and Business, heeft ervaren. Dit keer van de andere kant. Geen student meer, maar alumnus!

lees meer

Officiële opening van ons nieuwe kantoor in Zeist!

Eerlijk gezegd zijn we best trots op ons nieuwe kantoor aan het Broederplein, vlakbij slot Zeist. Nu het helemaal ingericht is, was dat een mijlpaal om met alle Adapt-ers en hun partners te vieren.

lees meer

8 ontdekkingsvaardigheden om ook een echte ‘innovator’ te worden

Met Adapt Business Innovatie kom ik bij veel bedrijven terecht waar ik zie en hoor dat ze behoefte hebben aan ‘innovatie’. Veel van deze bedrijven vragen zich af hoe ze echt innovatieve mensen aan hun organisaties kunnen binden. Mensen die met écht nieuwe ideeën komen. Ook geven veel ondernemers (en professionals) aan dat ze zelf graag ook innovatiever…

lees meer

Mijn start bij Adapt

In de zomer van 2018 heb ik mijn Bachelor Food and Business behaald. Trots natuurlijk maar na een rust periode en een intensieve sollicitatieprocedure ben ik Online Marketeer bij Adapt Business Innovatie! Lees hier hoe mijn eerste weken waren!

lees meer

Onze kijk op verandermanagement

5 conclusies uit verandermanagement (en hoe wij mee veranderen) Het gebeurt regelmatig. Je leest een vaktijdschrift, of managementartikelen en het staat er weer: De meerderheid van de verandertrajecten faalt! En dat terwijl je net bent begonnen met een ingrijpende verandering voor jouw bedrijf. Je vraagt je mensen het roer om te gooien om zo het…

lees meer

Onze kijk op Employer Branding…

Bijna bij alle bedrijven en organisaties waar wij komen, staat één thema heel hoog op de agenda: hoe zorgen wij ervoor dat wij tijdig kunnen beschikken over de beste mensen? Die mensen moeten dan niet alleen de juiste kennis en expertise hebben maar ook nog bij de organisatie passen. De beste professionals lijken schaars te zijn…

lees meer

Cursusmarketing in het Hoger Onderwijs: Wat maakt het bijzonder?

Of je nu studenten aan het werven bent voor een 3-jarige studie of een korte kookworkshop, de cursusmarketing is totaal anders dan de marketing van enig ander product. Hier zijn enkele redenen waarom: Wat je “verkoopt”, is in feite een investering. Dit betekent dat nadat een student zich aanmeldt, het nog lang duurt voordat het resultaat zichtbaar…

lees meer

Wat zijn de grootste verspilposten bij online studentenwerving?

Wat je budget voor online studentenwerving ook is, per definitie is het eindig. Om zoveel mogelijk resultaat uit het budget te halen, is het nuttig om te weten waar de grootste kansen liggen voor besparingen. Verspilpost 1: Enkel zoekcampagnes uitvoeren “als we aanmeldingen nodig hebben” Je zou denken dat het niet voortdurend laten doorlopen van zoekcampagnes geld bespaart.…

lees meer

Studentenwerving met Facebookadvertenties: doe het goed of doe het niet

Veel Hogescholen hebben slechte ervaring met studentenwerving via Facebookadvertenties. Dat is niet verwonderlijk. Er is simpelweg een wereld van verschil zit tussen het plaatsen van een advertentie en het behalen van de gehoopte resultaten. Vaak staat “wat nodig is voor succes op Facebook” haaks op “Hoe we gewend zijn te adverteren” en is er dus een aanpassing nodig,…

lees meer

Bereik binnen 30 dagen meer studiekiezers

Het mooie van onderwijsmarketing vind ik dat het gericht is op de lange termijn. We richten ons niet alleen op “het verkopen van cursussen”- we willen de juiste student helpen om op de juiste plaats terecht te komen. Maar soms is het van belang om snel betere resultaten te behalen. En dat vraagt om een andere…

lees meer

Hoe goed is jullie Hogeschool toegerust om internationaal studenten te werven?

Buitenlandse studenten werven is ongelofelijk complex. Het is mogelijk om 90% goed te doen en nog steeds een teleurstellend resultaat te boeken omdat dat resultaat grotendeels afhankelijk is van de overige 10%. Wij hebben een online tool ontwikkeld waarmee het mogelijk is de kans op succes in te schatten en de belangrijkste mogelijkheden voor verbetering te identificeren. U kunt de test…

lees meer