Employer branding is niet langer slechts een ‘nice to have’. Steeds meer ondernemers hebben moeite om de juiste medewerkers te vinden en aan zich te verbinden.

Om als werkgever duurzaam succesvol te zijn op de arbeidsmarkt is een sterk werkgeversmerk essentieel.

Met onze aanpak maken we zichtbaar en tastbaar hoe jouw organisatie zich onderscheidt.

Een sterk werkgeversmerk vereist meer dan alleen communicatie. Ook HR, zowel de ‘harde’ als de ‘zachte’ kant, speelt een belangrijke rol.

Meer weten over hoe met je kunnen samenwerken om je organisatie scherp in de arbeidsmarkt te zetten? We gaan graag vrijblijvend met je in gesprek.

Eomployer branding model

Artikelen over Employer branding

Groeikracht: uitbesteden of zelf doen?

Als ondernemer kun je veel zelf doen. Maar het móet niet. Het is misschien niet je core businesss of je vind het minder leuk om te doen. Soms kan het rendabeler zijn om bepaalde aspecten van je bedrijf uit te besteden. Dan houd jij tijd over voor wat je het liefste doet: ondernemen.

Stefana Boot weet hier alles van. Deze eigentijdse Boss Babe met een passie voor sport is echt een ervaringsdeskundige. Luister hier de volledige aflevering met alle tips en ervaring van Stefana!

lees meer

Verandering in de boardroom: maak ruim baan voor de Chief Project Officer

In projectmanagement is verandering de constante factor. Dat vergt ook verandering in aansturing op het hoogste niveau. Oftewel, verandering in de boardroom.
In deze blog neem ik jullie mee in de noodzaak van focus op de projectorganisatie op het hoogste niveau.

lees meer

Wat is Marketing Intelligence? Mijn visie

Bij Adapt Innovatie helpen we organisaties met het opzetten en gebruiken van Marketing Intelligence (MI), maar wat houdt dit eigenlijk in? Google ‘Marketing Intelligence’ en je zal merken dat de invulling van dit vakgebied behoorlijk uiteenloopt. Hoe dit kan en wat MI bij Adapt Innovatie betekend leg ik uit.

lees meer

Groeikracht: de meerwaarde van feedback

Feedback is belangrijk voor elke onderneming. Hoe zorg je er nu voor dat de klanten of medewerkers feedback geven? En hoe gebruik je de resultaten om continu te blijven verbeteren?

Roel Schellekens van Askemo weet hier alles van. Volgens hem gaat het niet om feedback vragen, maar om feedback ontvangen. Door op een kort-cyclische frequentie feedback te ontvangen ontdek je sneller sluimerende (negatieve) sentimenten en kun je makkelijker bijsturen.

lees meer

ZP Trendrapport – 2021

De zp’er in tijden van corona Voor de achtste keer onderzochten ABN AMRO en Adapt de wereld van de zp’er in Nederland. Voor deze editie is een enquête afgenomen onder 875 zp’ers. Dit jaar stonden de gevolgen van de coronacrisis en de in de maak zijnde arbeidsmarktwetgeving centraal. Verder valt te lezen hoe organisaties kunnen…

lees meer

Maak geen doel van je KPI

Veel organisaties gebruiken KPI’s (Key Performance Indicators) als de belangrijkste meetpaal voor hun organisatie. Maar hier zitten ook veel gevaren aan vast, die niet altijd snel duidelijk zijn.

lees meer

Groeikracht: keuzes maken

Als ondernemer kom je voor keuzes te staan. De grootte van je bedrijf maakt niet uit, keuzes komen op je pad. Groot en klein. Altijd maar doen wat de rest doet of onorthodoxe keuzes maken? Cedric Muchall heeft daar vandaag wat licht op geschenen.

lees meer

Maak als (online) voorzitter het verschil

Bij Adapt Innovatie maakte wij, ook voor het coronatijdperk, intern al gebruik van Microsoft Teams. Toen heel Nederland half maart gedwongen werd om ook massaal online te gaan samenwerken en vergaderen zorgde dit er voor dat onze innovators online vaak een faciliterende rol mochten pakken. Onze innovators hebben inmiddels veel online vergaderingen voorgezeten, bijeenkomsten geleid en al diverse online trainingen gegeven. En ging dat altijd direct goed? Nee! Maar dat is niet erg want hier leren we van. Als voorzitter heb jij, soms nog meer als een andere…

lees meer

Mijn start als Online Marketeer: van Trainee naar Innovator

Als onderdeel van mijn Digital Marketing Traineeship begon ik op 3 augustus als Online Marketeer bij Adapt Innovatie. De eerste maanden zijn razendsnel voorbij gegaan. In deze blog schrijf ik over mijn eerste ervaringen bij Adapt Innovatie, de start en manier van werken en hoe ik mezelf continue blijf ontwikkelen. Dat laatste item is van…

lees meer

Rollende strategie en de rol van empowerment

Alweer enige jaren geleden maakten Laurens en ik onze eerste plannen voor Adapt Innovatie. We wilden dingen anders organiseren en in onze ogen vooral beter doen. Zo waren we het snel eens over het feit dat wij onze klanten en hun medewerkers echt in hun kracht wilden zetten en niet alleen maar een advies wilden…

lees meer

Denk aan jezelf!

Denk aan jezelf! Ondernemers vergeten vaak hun eigen ontwikkeling. Zonde! Nicole is personal brain trainer en we hebben het over hoe belangrijk persoonlijke ontwikkeling is.

lees meer

Modern projectmanagement in het digitale(re) tijdperk

5 tips en tricks voor moderne projectmanagers in de snel toegenomen digitalisering van de werkplek  Modern projectmanagement in de coronatijd is wennen maar zeker geen revolutie in de manier van werken. De focus in ons model van modern projectmanagement zit in de soft skills van de mensen en de informele cultuur van de organisatie. Met de snel toegenomen digitalisering van de werkplek hebben juist die twee punten continu voldoende aandacht nodig. Thuiswerken is natuurlijk niet…

lees meer