Employer branding is no longer just a ‘nice to have’. More and more entrepreneurs are struggling to find the right employees and to connect with them.

To be sustainably successful as an employer on the labor market, a strong employer brand is essential.

With our approach we make visible and tangible how your organization distinguishes itself.

A strong employer brand requires more than just communication. HR, both the “hard” and the “soft” side, also plays an important role.

Do you want to know more about how you can work together to get your organization into the job market? We are happy to talk to you without obligation.

Eomployer branding model

Articles about Employer branding

Adapt. Before you have to

Adapt. Before you have to Bij Adapt Innovatie hebben we het – vanzelfsprekend – vaak over adaptief zijn en wat dit betekent. Wij helpen organisaties om strategisch koers te zetten…

lees meer

Compound effect

Hoe The Compound Effect en de Rollende Strategie je organisatie toekomstbestendig maken Lerend door het leven gaan is iets waar ik stevig in geloof. Je kunt namelijk van elke situatie,…

lees meer

Vindingrijkheid en aanpassingsvermogen: sleutelcompetenties voor succes

In een wereld die steeds sneller verandert, moeten organisaties zich voortdurend aanpassen aan nieuwe omstandigheden, klantwensen en concurrentiedruk. Dit vraagt om een bepaalde mate van aanpassingsvermogen. Dit is ook de…

lees meer

Hoe AI je bedrijfsstrategie kan veranderen

Artificiële intelligentie (AI) is één van de meest invloedrijke technologische ontwikkelingen van deze tijd. Ik noem AI daarom vaak ook een systeemtechnologie. Dit omdat het een enorme impact heeft op…

lees meer

AQ: een kans voor de Nederlandse arbeidsmarkt

De arbeidsmarkt verandert voortdurend. De coronacrisis, de digitalisering, de globalisering en de vergrijzing zijn enkele van de factoren die invloed hebben op de vraag en het aanbod van werk. Hoe…

lees meer

Wat kunnen we leren van Japans management?

In april reisde ik, samen met mijn moeder, door Japan. Deze reis was, naast een heerlijke vakantie, ook een enorme inspiratiebron voor mij op persoonlijk en zakelijk gebied. Zo verdiepte…

lees meer

Aanpassingsvermogen: wat we kunnen leren van astronauten

In september 2022 had een groep van vier astronauten onze planeet moeten verlaten om in 2023 te landen op Mars. De Nederlander Bas Lansdorp startte de stichting Mars One in…

lees meer

Wat je moet weten over generatieve AI

Generatieve AI ìs een hot item. Het kan dienen als een krachtige tool voor bedrijven, marketeers, onderzoekers en datawetenschappers. In een eerdere blog bespraken we al 17 AI tools die…

lees meer

Adapt Innovatie ontwikkelt nieuwe strategische leergang

Aankomend voorjaar start de leergang Strategie ontwikkeling en Toekomstbestendigheid van Adapt Innovatie. De vernieuwde leergang sluit nauw aan bij de ambitie van het  strategiebureau: zoveel mogelijk organisaties in Nederland in…

lees meer

17 vooruitstrevende AI tools

De afgelopen weken was iedereen helemaal in de ban van ChatGPT. Volgens vele is dit slechts de start. En dat is natuurlijk ook zo. AI gaat allerlei markten volledig transformeren.…

lees meer

‘Strategy-to-execution-gap’: de reden dat de strategie faalt

Meer dan 50% van de managers in het bedrijfsleven denken dat ze een strategie volgen die niet werkt. Meer dan 65 % van de grote bedrijven heeft naar eigen zeggen…

lees meer

Tips voor een succesvolle ochtendroutine

Bestaat jouw huidige ochtendroutine uit meerdere keren op de snooze knop te slaan en zo laat mogelijk opstaan? Daarna je ochtend gehaast beginnen, zonder ontbijt, je spullen bij elkaar pakken…

lees meer