Marketing Intelligence is de marketing tak van het ‘data-gedreven werken’ dat wij bij steeds meer organisaties toepassen; met resultaat! Wij helpen jou om deze stap te maken waardoor jij ook jouw marketing keuzes kan baseren op onderzoek en data-analyse.

Ons startpunt bij Marketing Intelligence is dat wij de verschillende data-bronnen en verschillende onderzoekstechnieken koppelen. Zowel kwantitatief als kwalitatief. Ons doel daarbij is het zo goed mogelijk voorspellen van de houding en het gedrag van de klant. Binnen 24 uur hebben duizenden consumenten een tv-commercial beoordeeld. Reclamefolders kunnen worden geoptimaliseerd met Eye-tracking en Business Intelligence dashboards kunnen (live) het effect van marketingactiviteiten inzichtelijk maken. Om op korte termijn op onverwachte inzichten te kunnen reageren is een flexibele marketingstrategie nodig; hier ligt de kracht van Marketing Intelligence. Onze meerwaarde is hierbij dat al onze professionals altijd een marketing en groei mindset hebben. Dus niet alleen maar de data verwerken maar juist altijd de connectie met de business en de organisatie maken.

Heb je een marketingvraagstuk waar jouw organisatie hulp bij kan gebruiken? Wij helpen met het opzetten van een passend marketingonderzoekplan en helpen bij de uitvoering. Daarnaast valideren wij de betrouwbaarheid van de verzamelde data en helpen de resultaten te vertalen naar – voor iedereen te begrijpen – inzichten. Aan de hand van deze inzichten bepalen we concrete acties voor het marketingproces en de marketingstrategie.

Wil jij marketing intelligent inzetten en kansen in de markt benutten? Neem dan snel contact op!

marketing intelligence - rollende strategie
Dit zijn onze specialisten

Artikelen over Marketing intelligence

Mijn start als Online Marketeer: van Trainee naar Innovator

Als onderdeel van mijn Digital Marketing Traineeship begon ik op 3 augustus als Online Marketeer bij Adapt Innovatie. De eerste maanden zijn razendsnel voorbij gegaan. In deze blog schrijf ik over mijn eerste ervaringen bij Adapt Innovatie, de start en manier van werken en hoe ik mezelf continue blijf ontwikkelen. Dat laatste item is van…

lees meer

5 tips om jouw klantbeleving te verbeteren

Klantbeleving is het gevoel dat de klant heeft over een organisatie op basis van alle interacties die hij gehad heeft met die organisatie. Klantbeleving wordt ook vaak customer experience genoemd, afgekort CX. Een van de veel gebruikte instrumenten om de klantbeleving te verbeteren in organisatie is door eerst de klantreis in kaart te brengen d.m.v. Customer…

lees meer

Content Marketing – hoe je kunt blijven creëren

Content blijven creëren vergt veel van het creatieve deel van het brein en op een gegeven moment heb je het idee dat de put droog staat. Lees hier hoe je kunt blijven creëren.

lees meer

Waarom je nú social media marketing moet gebruiken

Social media marketing is vaak iets dat er bij in schiet. ‘Ja, het is wel handig, maar er is geen tijd of budget voor’. In dit artikel legt Rebecca uit waarom je nú social media marketing moet gebruiken, in plaats van nog langer wachten.

lees meer

Digitale Strategie Roadmap: waarom elk bedrijf er één nodig heeft.

Ieder bedrijf heeft een strategie voor ‘digitaal’ nodig, want een steeds groter deel van de bestedingen vindt online plaats. Dit is onze roadmap.

lees meer

Cursusmarketing in het Hoger Onderwijs: Wat maakt het bijzonder?

Of je nu studenten aan het werven bent voor een 3-jarige studie of een korte kookworkshop, de cursusmarketing is totaal anders dan de marketing van enig ander product. Hier zijn enkele redenen waarom: Wat je “verkoopt”, is in feite een investering. Dit betekent dat nadat een student zich aanmeldt, het nog lang duurt voordat het resultaat zichtbaar…

lees meer

Bereik binnen 30 dagen meer studiekiezers

Het mooie van onderwijsmarketing vind ik dat het gericht is op de lange termijn. We richten ons niet alleen op “het verkopen van cursussen”- we willen de juiste student helpen om op de juiste plaats terecht te komen. Maar soms is het van belang om snel betere resultaten te behalen. En dat vraagt om een andere…

lees meer