Of je nu studenten wilt werven voor een cursus, of werknemers voor een baan, werving is een vak apart.

Een goede aanpak van recruitment vraagt om een goede afstemming tussen marketing- en HR-aspecten.

Meer dan welk “product” ook, is het belangrijk om het vertrouwen van de kandidaat te winnen, op elk moment in zijn of haar “reis” naar een beslissing.

Wij brengen een strategische en holistische blik naar wervingscampagnes, of dat nu voor onderwijs is of voor de arbeidsmarkt.

Lees hieronder meer over onze ervaring en visie op online recruitment.

Meer weten? Neem gerust contact met ons op!

group of people side by side at coast

Artikelen over Recruitment

Wat zijn de grootste verspilposten bij online studentenwerving?

Wat je budget voor online studentenwerving ook is, per definitie is het eindig. Om zoveel mogelijk resultaat uit het budget te halen, is het nuttig om te weten waar de grootste kansen liggen voor besparingen. Verspilpost 1: Enkel zoekcampagnes uitvoeren “als we aanmeldingen nodig hebben” Je zou denken dat het niet voortdurend laten doorlopen van zoekcampagnes geld bespaart.…

Studentenwerving met Facebookadvertenties: doe het goed of doe het niet

Veel Hogescholen hebben slechte ervaring met studentenwerving via Facebookadvertenties. Dat is niet verwonderlijk. Er is simpelweg een wereld van verschil zit tussen het plaatsen van een advertentie en het behalen van de gehoopte resultaten. Vaak staat “wat nodig is voor succes op Facebook” haaks op “Hoe we gewend zijn te adverteren” en is er dus een aanpassing nodig,…

Hoe goed is jullie Hogeschool toegerust om internationaal studenten te werven?

Buitenlandse studenten werven is ongelofelijk complex. Het is mogelijk om 90% goed te doen en nog steeds een teleurstellend resultaat te boeken omdat dat resultaat grotendeels afhankelijk is van de overige 10%. Wij hebben een online tool ontwikkeld waarmee het mogelijk is de kans op succes in te schatten en de belangrijkste mogelijkheden voor verbetering te identificeren. U kunt de test…