By using search engine optimisation (SEO) strategically, English Express managed to get its online recruitment effort up quickly.
Within the first year of existence, they managed to rank 2nd for “learn English Singapore” and most other relevant terms related to learning English in Singapore. (British Council at #1, we’re coming for you!)
But rankings aren’t everything. They’re useless if you’re unable to engage your website visitors.
In this presentation, we share several of the tactics that English Express has applied to bring people from search, into a trial class and enrollment.
I’ll grant you that English Express started from a low base, but no matter where you are now, you’ll find plenty of inspiration in this presentation for low cost, high impact approaches to raising your recruitment numbers by approaching your website differently!

Author: Rebecca Belderok
https://innovatie.adapt.nl/over-ons/team/rebecca/ Het is mijn missie om zo veel mogelijk ondernemers en organisaties te helpen met het optimaliseren van (de impact van) hun strategie, vooral met betrekking tot hun online kanalen. Dat is ook de reden dat ik me heb gespecialiseerd in Content Marketing en Social Media Marketing. Ik ben er trots op dat ik bedrijven kan helpen om hun strategie naar het volgende level te tillen.
Innovatie staat nooit stil, vooral niet in de digitale wereld. Mijn ervaring ligt op het gebied van (interne) digitalisatie en het optimaliseren van de dienstverlening. Dit heb ik voornamelijk bij overheidsinstanties kunnen doen. Ik breng mensen graag samen om het meeste uit hen en het project te halen en op die manier samen het project tot een goed einde te brengen.
Bij Adapt Innovatie heb ik het naar mijn zin sinds dag 1. Doen waar je van houdt, met flexibiliteit en persoonlijke ontwikkeling. Hoe tof is dat?! In mijn vrije tijd ben ik een fanatieke bordspellenkoningin, ga ik graag wandelen in de natuur en probeer ik vaak buiten mijn comfortzone te treden.