Adapt Innovatie heeft er een nieuwe online Marketeer bij. Na 8 lange jaren was ik wel klaar met studeren en ben ik op zoek gegaan naar mijn eerste baan.
Toch wel? Toch niet?
Adapt vroeg in hun vacature om mensen die veel kunnen doen, veel willen leren en een concrete waarde willen leveren. Dit is precies wat ik wilde voor mijn eerste carrièrestap. Dus ik heb meteen gesolliciteerd en werd al snel uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. De ontmoeting met Niels verliep erg goed en ik werd dan ook uitgenodigd voor de tweede ronde vanwege mijn wens om een tastbare waarde te leveren aan klanten. Samen met nog twee andere kandidaten zouden wij ieder vier opdrachten presenteren: twee social media posts, een business case en een pitch over jezelf. Dit in de aanwezigheid van beide managing partners, Niels en Laurens, en Guus (die toen nog freelancer was, maar inmiddels ook vast aan boord is gekomen). Dit ging voor mijn gevoel best goed en het wachten op het telefoontje was begonnen.
Niels hield me lang in spanning, maar na wat een eeuwigheid voelde, vertelde Niels dat de keuze op een andere kandidaat was gevallen. Balen! Gelukkig hield het daar niet op: Adapt is relatief jong en groeit snel. Zodra er genoeg capaciteit was, zouden ze weer op zoek gaan naar een goede aanvulling van het team. Hiervoor zou ik wel een aantal weken later terug moeten bellen. Het was een voorlopige misschien. Natuurlijk niet wat ik wilde, maar het was het wel waard om in mijn achterhoofd te houden.
Opnieuw!
Zo belde ik in Januari weer met Niels om te kijken of we er samen uit konden komen. Er was inderdaad nog een mogelijkheid, maar dat zou nog wel even duren. Tijdens de opvolgende maanden hebben wij alles rond gemaakt en zo ben ik 1 mei, 2019 bij Adapt Innovatie komen werken.
Mijn grafische vaardigheden werden meteen benut. Een goede opdracht om zowel mijn nieuwe werkgever te leren kennen en mijn kunnen te laten zien, was door het maken van een muursticker. Zoals je hier kunt lezen, heeft Adapt een nieuw kantoor geopend in Alphen en daar moest een muursticker komen. Ik kreeg veel vrijheid en heb meteen zoveel mogelijk informatie bij elkaar gezocht. Daarna begon de brainstorming sessie en heb ik 1 van mijn favoriete technieken gebruikt: ‘out of the box’ denken. Ik heb de focus op marketing, groei en constructieve relaties gelegd. Wij laten de groei en langdurige relaties zien door middel van een groeiende boom met de vier kernwaarden van Adapt. Kom een keer langs in Alphen en dit is het eerste wat je ziet!
En nu verder!
Na deze opdracht ben ik aan de slag gegaan met met de marketing van Adapt zelf om mijn creatieve ervaring in te zetten. Daarnaast heb ik ook mijn analytische kant aangesproken door analyses te doen van (potentiële) klanten. Mijn start bij Adapt Innovatie was mooi. Ik werd in het diepe gegooid, er werd zelfstandigheid gevraagd, en je hebt ook het gevoel dat je vertrouwd wordt om opdrachten op eigen kunnen uit te voeren. Natuurlijk is er altijd plaats om aan de senior marketeers om advies te vragen, maar juist die vrijheid om eerst zelf alles uit te zoeken vind ik erg prettig. En ik kijk er dan ook heel erg naar uit wat ik in de toekomst nog ga doen en leren bij Adapt.