Wat doet Adapt Innovatie nu precies?
Elke dag gebruiken we wel moeilijke en vaak nog buitenlandse termen om zaken duidelijk te maken. Dat klinkt vaak heel interessant maar echt duidelijk wordt het daar vaak niet door. Daarom gaat één van de oprichter van Adapt Innovatie, in onderstaande artikel in ‘Jip & Janneke’ taal uitleggen wat Adapt Innovatie nu echt doet en waarom dat van belang is. Termen als partnership, business development, marketing en empowerment zijn hierbij ten strengste verboden.
Waarom bestaat Adapt Innovatie?
Wij zijn Adapt Innovatie gestart omdat het ons doel is om te zorgen dat bedrijven sneller kunnen wennen aan veranderingen en zo goed mogelijk met al deze veranderingen om kunnen gaan. Dit is nodig omdat alles om ons heen zo snel veranderd. Wij weten dat het belangrijk is voor bedrijven om niet alleen bezig te zijn met dingen die vandaag gebeuren maar dat ze ook moeten nadenken en werken aan dingen die de komende weken, maanden of zelfs jaren belangrijk zijn. Dit is voor veel bedrijven een grote verandering met wat ze nu doen. Ze zijn op dit moment met name bezig met alle afspraken en taken die vandaag moeten gebeuren. Maar het kan best zo zijn dat bijvoorbeeld de komst van robots of computers voor grote veranderingen gaan zorgen waardoor ze straks als bedrijf dingen maken die niet meer nodig zijn. Vroeger waren er fabrieken die fotorolletjes maakten. Die zijn nu niet meer nodig.
Ook is ons doel bij Adapt Innovatie om duidelijk te maken voor de klant wat hun producten doen en waarom dit zo bijzonder is. Soms weten bedrijven niet goed aan wie ze hun producten eigenlijk moeten verkopen en hoe ze deze mensen kunnen vinden om over hun producten te vertellen. Wij helpen bedrijven hierbij in twee stappen.
1e stap = Plan maken
Ons werk bij bedrijven begint vaak met het vormen van een plan. Wij gebruiken daarvoor verschillende werkvormen om er achter te komen wat het bedrijf en hun producten of diensten zo bijzonder maakt. Deze werkvormen zijn soms heel eenvoudig. We gaan samen met onze klanten een paar uur in een kantoor zitten en gaan dan nadenken over wat hun bedrijf bijzonder maakt. We schrijven of tekenen dan alles uit om zo een goed overzicht te hebben van iedereen zijn ideeën. Vanuit daar gaan we dan kijken met welke ideeën we verder kunnen en welke belangrijk zijn om in het plan te zetten. Wanneer we weten wat het bedrijf bijzonder maakt dan gaan we samen kijken hoe we dit aan de klanten van het bedrijf zouden kunnen overbrengen. Dat kan op veel verschillende manieren. Bijvoorbeeld op internet door het maken van een goede website of door goede advertenties te laten zien op Facebook.
2e stap = Plan uitvoering
Nadat we een plan hebben gemaakt moet dit plan ook uitgevoerd worden. Ook bij deze stappen hebben organisaties soms onze hulp nodig. Een reden daarvoor kan zijn dat ze gewoon onvoldoende mensen aan het werk hebben maar het kan ook zo zijn dat ze geen mensen hebben werken die verstand hebben van de specifieke zaken die gedaan moeten worden. De mensen die bij Adapt Innovatie werken kunnen dit dan wel doen. Soms doen we dat werk op het kantoor van onze klant maar soms doen we dat ook gewoon lekker vanuit ons eigen kantoor.
Wat vinden wij belangrijk in onze manier van werken?
Het werk wat wij doen wordt soms ook wel door andere bedrijven gedaan maar de manier waarop wij het doen maakt ons wel bijzonder. Dit komt doordat wij de volgende dingen belangrijk vinden en ook altijd belangrijk maken:
- Wij willen altijd samen met onze klanten werken. Wij willen dus niet alleen maar een taak of opdracht doen zonder dat onze klant zelf hier ook aan meewerkt.
- Soms komen er een hoop extra werkzaamheden en taken bij. Wij zorgen er altijd voor dat onze klanten wel gewoon hun eigen taken kunnen blijven doen.
- Wij vinden het belangrijk dat wij ons werk goed doen en wij vinden dat onze klant dat ook van ons mag verwachten. Daarom hoeft de klant ons bijvoorbeeld ook niet alles te betalen als het ons niet lukt de taken goed uit te voeren.
- Wij vinden het belangrijk dat onze klant en de mensen die daar werken maar ook de mensen die bij ons zelf werken steeds beter worden in wat ze doen en dat ze dit ook echt leuk vinden. Dit vinden wij belangrijker dan alleen maar heel veel geld verdienen. (natuurlijk willen we ook wel een beetje geld verdienen ? )
In bovenstaand blog hebben we in ‘kindertaal’ verteld wat wij als Adapt Innovatie nu precies doen. Deze oefening is eigenlijk voor iedere organisatie of ondernemer echt waardevol. Kun jij namelijk aan een kind van zes uitleggen wat je precies doet en waarom dit van belang is? Als je dit niet kunt dan is jouw positionering wellicht niet scherp genoeg. Wil je meer weten? Lees dan verder op onze site of neem contact met mij op via niels@adapt.nl of 06-43379724.