Kijk een paar jaar terug in de tijd, en je ziet grote veranderingen in onze economie.
- Bol.com in plaats van V&D
- AirBnB in plaats van een fysiek reisbureau
- Google Maps in plaats van het stratenboek
Op dit moment zijn tienduizenden mensen, in Nederland en ver daarbuiten, in technologie, overheid en non-profits, bezig om de wereld van morgen te creëren. Hoe die er precies uit zal zien blijft onzeker, maar het staat vast dat het een radicaal andere wereld is dan die van vandaag.
Bedrijven die nu verdedigend bezig zijn, hebben eens in de zoveel jaar een strategiedocument afgestoft, en werden verrast door de veranderingen om hen heen.
Om vol in de aanval te kunnen gaan, moet je kansen en bedreigingen sneller kunnen herkennen en erop anticiperen.
De rollende strategie is onze methode om van strategieformulering een snel cyclisch proces te maken. Zodat jouw organisatie sneller veranderingen herkent. De kansen en bedreigingen identificeert. En het initiatief kan grijpen.
Het volgt de volgende stappen:
- 0. De basis: een duidelijk businessmodel, missie en visie
- 1. Signaleren van ontwikkelingen, trends, kansen en bedreigingen
- 2. Analyseren en prioriteiten stellen
- 3. Mensen en middelen mobiliseren
- 4. Uitvoeren
- 5. Leren
Samen met jou bouwen we de kennis en capaciteiten in jouw bedrijf op, zodat dit uiteindelijk een gewoonte wordt.
We spreken graag met je over de mogelijkheden van een rollende strategie voor jouw organisatie.