Tens of thousands of people, in the Netherlands and far beyond, in technology, government and non-profits, are creating the world of tomorrow. What exactly it will look like remains uncertain, but it is certain that it is a radically different world from that of today.

Companies that are now defensive have dusted a strategy document once every few years and were surprised by the changes around them.

To be able to fully engage in the attack, you must be able to recognize opportunities and threats faster and anticipate them.

The rolling strategy is our method for turning strategy formulation into a fast cyclical process. So that your organization recognizes changes faster. Identifies the opportunities and threats. And the initiative can seize.

It follows the following steps:

  • 0. The basis: a clear business model, mission and vision
  • 1. Identifying developments, trends, opportunities and threats
  • 2. Analyze and set priorities
  • 3. Mobilize people and resources
  • 4. To carry out
  • 5. To learn

Together with you we build the knowledge and capacities in your company, so that this ultimately becomes a habit.

We would like to talk to you about the possibilities of a rolling strategy for your organization.

rollende strategie

Articles about rolling strategy

Wat kunnen we leren van Japans management?

In april reisde ik, samen met mijn moeder, door Japan. Deze reis was, naast een heerlijke vakantie, ook een enorme inspiratiebron voor mij op persoonlijk en zakelijk gebied. Zo verdiepte…

lees meer

Adapt Innovatie ontwikkelt nieuwe strategische leergang

Aankomend voorjaar start de leergang Strategie ontwikkeling en Toekomstbestendigheid van Adapt Innovatie. De vernieuwde leergang sluit nauw aan bij de ambitie van het  strategiebureau: zoveel mogelijk organisaties in Nederland in…

lees meer

‘Strategy-to-execution-gap’: de reden dat de strategie faalt

Meer dan 50% van de managers in het bedrijfsleven denken dat ze een strategie volgen die niet werkt. Meer dan 65 % van de grote bedrijven heeft naar eigen zeggen…

lees meer

Vijf strategische tips

Ga jij met je strategie aan de slag, wil je een nieuwe richting inslaan of je huidige strategische koers valideren? Dan hebben wij vijf tips voor een succesvolle strategie! Tip…

lees meer

ZP Trendrapport – 2022

De professional op zoek naar autonomie Voor de 9e keer onderzochten ABN AMRO en Adapt de wereld van de zp’er in Nederland. Dit heeft geleid tot een het ZP Trendrapport…

lees meer

Hoe blijf je als organisatie toekomstbestendig?

Hoe blijf je als organisatie toekomstbestendig?      Arbeidskrapte, de digitale transitie, oorlog in Oekraïne, hoge inflatie, grondstoffen tekort, hoge energieprijzen, gascrisis, stikstof problematiek, hoge brandstofprijzen, kredietcrisis, klimaatcrisis, oorlogsdreiging tussen de…

lees meer

Naar een proactieve en persoonlijke customer journey

De customer journey is de reis die jouw klant aflegt vanaf het moment dat de (potentiële) klant een probleem ervaart, behoefte ontwikkelt en/of bewust wordt van jouw product/ dienst tot…

lees meer

Effectieve scenarioplanning: vijf tips voor uw organisatie

Een effectieve scenarioplanning is een belangrijke factor wanneer het aankomt op succes boeken met uw bedrijf. Succesvolle ondernemers, leiders en managers worden vaak geroemd om hun specifieke visie, maar ze…

lees meer

Tips voor het faciliteren van een strategisch ritme

Over het belang van een strategisch ritme hebben we eerder al diverse artikelen geschreven. Om tot een strategisch ritme te komen als organisatie moet je een aantal zaken goed inrichten…

lees meer

Een scherpe strategie. En dan….?

Hoe zorg je ervoor dat jouw scherpe strategie gedragen, en uitgevoerd, kan worden? Een situatie die we toch regelmatig zien: Nadat de organisatie een intensief strategietraject doorlopen heeft, met vaak…

lees meer

ZP Trendrapport – 2021

De zp’er in tijden van corona Voor de achtste keer onderzochten ABN AMRO en Adapt de wereld van de zp’er in Nederland. Voor deze editie is een enquête afgenomen onder…

lees meer

Maak geen doel van je KPI

Veel organisaties gebruiken KPI’s (Key Performance Indicators) als de belangrijkste meetpaal voor hun organisatie. Maar hier zitten ook veel gevaren aan vast, die niet altijd snel duidelijk zijn.

lees meer